Hospital de Viladecans
 

Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Treball Social

La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Treball Social ha de ser una unitat d’excel·lència propera als ciutadans, compromesa amb les persones i que vetlli per la millora continuada dels serveis.

A més, coneix la situació de malalts institucionalitzats i llurs familiars, i dona suport i assessorament a la resta de professionals sobre els diferents recursos sociosanitaris i socials.

 
Posa't en contacte amb nosaltres


Serveis que ofereix

Atenció a la Ciutadania

  • Promoció de la Carta de Drets i deures de la ciutadania.

  • Gestió de reclamacions, queixes, suggeriments i agraïments.

  • Sol·licituds de documentació clínica.

  • Sol·licitud i gestió d'informes.

  • Consulta sobre la llista d'espera quirúrgica.

  • Gestió de la segona opinió mèdica.

  • Informació, orientació, assessorament i/o tramitació en:

  • Voluntats anticipades

  • Donació d’òrgans

  • Gestió de canvi d'especialista.

  • Mediació entre professionals i pacients en situacions que així ho requereixin.

  • Col·laboració amb diferents entitats associatives i cíviques, de caire municipal o supramunicipal, sense ànim de lucre del territori, potenciant la participació.

  • Coordinació de campanyes de sensibilització amb diverses ONG.

  • Gestió del voluntariat (amb Treball Social).

  • Col·laboració en l’organització d’actes institucionals.

  • Gestió de la imatge del Centre.

  • Formació en servei per a professionals.

Treball Social

  • Detectar els problemes socioeconòmics en pacients ingressats.

  • Realitzar estudis socioeconòmics, si escau.

  • Detectar les problemàtiques en l’àmbit social dels pacients que arriben a urgències.

  • Fer notificacions a la Fiscalia.

  • Coordinació amb la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.

  • A l’alta del pacient, buscar recursos i coordinació amb Serveis socials de referència.

  • Donar suport a les famílies dels malalts i assessorament sobre els recursos i ajuts que es poden gestionar en relació a la LAPAD (Llei de dependència, situació de discapacitat, incapacitat laboral, entre altres)

  • A l’alta del pacient, assessorar a les famílies sobre l'adaptació a la nova situació, preveient la sobrecàrrega familiar.

  • Gestió del voluntariat (amb UAC)

  • Gestió de reutilització de prestacions ortopèdiques.

  • Formar part d'equips interdisciplinaris, grups i comissions de treball.

 

Equip

José Luis Moreno Bella | Cap de la Unitat

Eva Fernández Ortega | Treballadora social

Marta Padilla Sangüesa | Suport administratiu

María Elena Pizarro Fernández | Treballadora social (suplent)

Adriana Osés Crespo | Suport administratiu